1979 Alfa-Romeo Spider 2000 Veloce
€ 29750
|
Body
|
Convertible
|
|
Transmission
|
Manual
|
|
Exterior Color
|
Green
|
|
Upholstery
|
Skai
|
|
Steering
|
Lhd
|
See for information in English down below
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce 1979
- Europees geleverd
- Meest krachtige 2.0-liter motor met 132 pk
- Uitgevoerd in schitterende groene kleur 'Pino Verde'
- Gerestaureerd en in algehele goede staat
- Motor en versnellingsbak gereviseerd
- Prachtige targa hardtop aanwezig
HISTORIE/DOCUMENTATIE
Deze Alfa Romeo 2000 Spider Veloce (series II) betreft één van de meest iconische Alfa Romeo's ooit gebouwd. Hij is uitgevoerd met de meest krachtige 2.0-liter motor en mag daarom de naam 'Veloce' dragen (Italiaans voor 'snel'). Hij is uitgevoerd in de schitterende opvallende kleur 'Pino Verde' en is in 1979 origineel Europees geleverd en een aantal jaren geleden gerestaureerd waarbij veel onderdelen zijn vervangen. Op basis van de originele staat van de carrosserie kunnen we concluderen dat de auto droog en vochtvrij is gestald en vooral met mooi weer is gebruikt.
EXTERIEUR
Het lakwerk is opnieuw gespoten en verkeert nog in goede staat. De originele lichtmetalen 15" Alfaholics velgen zijn vervaardigd uit ultralicht magnesium en verkeren in topstaat. De carrosserie is nog zeer gaaf, roest- en schadevrij en de originele puntlassen zijn nog zichtbaar. Ook de rubbers zijn gaaf en de verlichting is fris. De ronde koplampen zijn voorzien van gestroomlijnde voorzetglazen, die zijn vernieuwd. De linnen cabrioletkap is zeer gaaf, vrij van scheuren en is naar behoren te openen en te sluiten. Ook is een nieuwe tonneau-cover aanwezig. De prachtige targa-hardtop geeft de auto een unieke look en verkeert in een goede staat. Ook de achterbumper, spiegels en voorruit zijn recent vernieuwd. Al met al verkeert de Alfa in een optisch nette staat. Het model is ontworpen door de befaamde designer 'Pininfarina', waarvan de logo's op de zijkant van de auto pronken.
INTERIEUR
Ook het fraaie zwarte interieur is een waar kunstwerk en verkeert in een nette staat. Het interieur beschikt onder meer over fraaie tellers, een radio, verwarming en Kenwood speakers. De stoelen en deuren zijn opnieuw bekleed met zwart skai-leer. De stoelen zijn origineel Europees uitgevoerd zonder hoofdsteunen, in tegenstelling tot Amerikaanse modellen. De auto laat zich besturen door het fraaie houten 3-spaaks stuurwiel. Het interieur is vrij van noemenswaardige beschadigingen en verkeert in algehele nette staat. De kofferruimte is verrassend ruim en verkeert eveneens in een nette staat. Keurig afgedekt onder de vernieuwde koffermat bevindt zich het reservewiel.
TECHNISCH
Ook technisch is de Alfa goed onderhouden. Zowel de motor als de versnellingsbak zijn gereviseerd. Verder zijn de remmen gereviseerd en zijn de dynamo en accu vervangen. Ook de stuurkogel en uitlaat zijn vernieuwd. Verder is hij voorzien van rode Koni schokdempers en elektronische ontsteking. De motorruimte ziet er verzorgd en droog uit. De 4-cilinder is 1962 cc groot en levert 132 pk. De handgeschakelde 5-versnellingsbak zorgt tezamen met achterwielaandrijving voor een ultieme rijervaring. De velgen zijn voorzien van goede Toijo banden. De auto start, rijdt en schakelt goed.
ALGEMENE INFORMATIE
De Alfa Romeo Spider werd geïntroduceerd op 10 maart 1966 op de Autosalon in Geneve. Het was de opvolger van de Giulietta Spider, en was de eerste serie uit de in totaal 4 series die uiteindelijk gebouwd zouden gaan worden. De Spider wordt beschouwd als één van de mooiste cabrioletten, door het prachtige en kenmerkende design van Pininfarina. De series II werd gebouwd van 1970 tot 1983 en was beschikbaar met 4 motoren beschikbaar: een 1300, 1600, 1750 en 2000. Modellen met de 1750 en 2000 motor kregen de naam Veloce (wat Italiaans is voor 'snel'). De 2000 is vanzelfsprekend het krachtigst en daardoor geliefd. De Spider genoot veel populariteit in Amerika, met name door de film 'The Graduate'; waarin acteur Dustin Hoffman in een 1600 Spider Duetto reed.
Alfa Romeo 2000 Spider Veloce 1979
- Delivered in Europe
- Most powerful 2.0-litre engine with 132 hp
- Finished in stunning green colour “Pino Verde”
- Restored and in overall good condition
- Engine and gearbox overhauled
- Targa hardtop
HISTORY/DOCUMENTATION
This Alfa Romeo 2000 Spider Veloce (series II) is one of the most iconic Alfa Romeos ever built. It is equipped with the most powerful 2.0-litre engine and is therefore entitled to bear the name “Veloce” (Italian for “fast”). It is finished in the beautiful, striking colour “Pino Verde” and was originally delivered in Europe in 1979. It was restored a few years ago, during which many parts were replaced. Based on the original condition of the bodywork, we can conclude that the car was stored in a dry, moisture-free environment and was mainly used in good weather.
EXTERIOR
The paintwork has been repainted and is still in good condition. The original 15" Alfaholics alloy wheels are made of ultra-light magnesium and are in top condition. The bodywork is still very clean, rust- and damage-free, and the original spot welds are still visible. The rubbers are also intact and the lighting is fresh. The round headlights are fitted with streamlined cover lenses, which have been renewed. The linen convertible top is in very good condition, free of tears and opens and closes properly. A new tonneau cover is also included. The beautiful targa hardtop gives the car a unique look and is in good condition. The rear bumper, mirrors and windscreen have also been recently renewed. All in all, the Alfa is in good visual condition. The model was designed by the renowned designer “Pininfarina”, whose logos are displayed on the side of the car.
INTERIOR
The beautiful black interior is also a true work of art and is in good condition. The interior features attractive gauges, a radio, heating and Kenwood speakers. The seats and doors have been reupholstered with black leatherette. The seats are original European models without headrests, unlike American models. The car is driven by the beautiful wooden 3-spoke steering wheel. The interior is free of significant damage and is in overall good condition. The boot is surprisingly spacious and is also in good condition. The spare wheel is neatly covered under the renewed boot mat.
TECHNICAL
The Alfa has also been well maintained technically. Both the engine and the gearbox have been overhauled. Furthermore, the brakes have been overhauled and the alternator and battery have been replaced. The steering ball joint and exhaust have also been renewed. It is also equipped with red Koni shock absorbers and electronic ignition. The engine compartment looks neat and dry. The 4-cylinder engine has a capacity of 1962 cc and delivers 132 hp. The 5-speed manual gearbox, together with rear-wheel drive, ensures the ultimate driving experience. The rims are fitted with good Toijo tyres. The car starts, drives and shifts gears well.
GENERAL INFORMATION
The Alfa Romeo Spider was introduced on 10 March 1966 at the Geneva Motor Show. It was the successor to the Giulietta Spider and was the first of a total of four series that would eventually be built. The Spider is considered one of the most beautiful convertibles, thanks to its beautiful and distinctive design by Pinifarina. The Series II was built from 1970 to 1983 and was available with four engines: a 1300, 1600, 1750 and 2000. Models with the 1750 and 2000 engines were named Veloce (Italian for “fast”). The 2000 is obviously the most powerful and therefore the most popular. The Spider enjoyed great popularity in America, particularly thanks to the film “The Graduate”, in which actor Dustin Hoffman drove a 1600 Spider Duetto. The Spider remains as popular as ever, especially a classic 1750 Duetto model.